Zoeken in deze blog

dinsdag 28 april 2015

Map gepimpt

Voor een collega die iets te vieren heeft wordt er vaak een map gemaakt met leuke, aardige, lieve, lekkere dingen voor en over het feestvarken. Aan mij was de eer gegeven van een koningsblauwe ordner een mooie map te maken.
Heb er even over na moeten denken wat ik voor stempels zou gaan gebruiken, gezien het grote vlak. Meestal werk ik op kaartformaat, dus het was wel een uitdaging. Ik koos voor lekker grote stempels.


De map heb ik allereerst in 2 lagen Gesso gezet, daarna in witte acrylverf.
De achtergrondkleuren zette ik op met behulp van spons en Fresco Finish verf: lucht en gras. Zowel aan de buitenkant van de map als aan de binnenkant.
De zon is met gele Fresco verf gestempeld, met de grote zon uit de stempelset Kinda Eclectic, daarna heb ik nog wat kleur erbij gesponst. De blaadjesstempel onderin gebruikte ik met groene Fresco verf, dit loopt iets door naar de achterkant.
Daarna heb ik op een stuk Tissue Paper de Swallowtail vlinder (de supergrote!) gestempeld met een zwarte watervaste Archival inkt. Zo ook de kleinere vlinders (dit zijn de groten uit de set!) uit de set Papillon Potpourri. Daarna met ook Fresco Finish verf (paars/lila/roze) en een kwastje ingekleurd, aan de achterzijde van de afbeelding. Toen de lagen verf droog waren deze overdekt met witte verf om zoveel mogelijk de doorzichtigheid weg te werken. Hierna uitgescheurd.
De map is eerst afgelakt met Glue and Seal, een matte soort vernislaag. Met datzelfde goedje de vlinders vastgelijmd en nog eens van een laagje hiermee voorzien. Het werkt echt hardstikke leuk!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.